OPGAVE 37 (golfreglerne): Hvad sker der, hvis du dropper i skulderhøjde i 2019?

Hej alle!

Så er det tid til en ny opgave.

Den lyder som følger:

-> Du spiller en runde golf i april 2019 og dømmer din bold uspillelig (den ligger bag et træ) og dropper et korrekt sted. Du bruger imidlertid de “gamle” regler og dropper fra skulderhøjde.

Spørgsmål: Hvad gør du nu? Har du fået noget straf?

Svar nedenfor :-).

/Brian

PS: Har du lyst til gætte med i flere quizzer? Så tryk på links’ene nedenfor!

– Opgave 19: Droppe fri fra bænk.
– Opgave 20: Bold på sti.
– Opgave 21: Bold i rough.
– Opgave 22: Dømme bold uspillelig.
– Opgave 23: Løfte bold i bunker.
– Opgave 24: Prøvesving i bunker.
– Opgave 25: Undlade at søge.
– Opgave 26: Bold oppe i et træ.
– Opgave 27: Hole putt fra green.
– Opgave 28: Blå pæl med sort top.
– Opgave 29: Bold på forkert green.
– Opgave 30: Forkert teested.
– Opgave 31: Bold out of bounds?
– Opgave 32: Fjerne hvid pæl?
– Opgave 33: Droppe fri fra flagstang.
– Opgave 34: Bold i skraldespand!
– Opgave 35: Snakke i telefon med mor.
– Opgave 36: Fjerne hvid pæl – sætte på plads igen.
– Opgave 37: Droppe i skulderhøjde i 2019.

10

10 svar til OPGAVE 37 (golfreglerne): Hvad sker der, hvis du dropper i skulderhøjde i 2019?

  1. Per Buch 28. maj 2018 kl. 15:45

    Der sker ingenting, du må droppe fra den højde du vil i 2019.

    • Anonym 28. maj 2018 kl. 18:45

      Enig

  2. Mariann 28. maj 2018 kl. 16:22

    Der skal droppes fra knæhøjde

  3. Finn C.O 28. maj 2018 kl. 16:31

    Samle bolden op og droppe igen, men så fra knæhøjde – ingen straf!

  4. Kim Burlund 28. maj 2018 kl. 21:37

    Ingen straf…..mindste højde for drop er knæhøjde, der findes ingen max højde, desuden hvem vil tage chancen for en “sucker”.

  5. Henning Kryger 29. maj 2018 kl. 9:30

    Knæhøjde med lodrette underben er laveste højde. Derfor ingen konsekvens.

  6. Siff Larsen 29. maj 2018 kl. 14:52

    Så længe det er over knæhøjde er det tilladt, men det ville da være selvmål;-))

  7. Mogens Toksværd 31. maj 2018 kl. 11:19

    Ingenting

  8. Karsten Kold 18. juni 2018 kl. 18:29

    Retter du ikke din fejl og dropper om fra knæhøjde, pådrager du dig 1 straffeslag

  9. Hans Østergaard 18. juni 2018 kl. 21:28

    Tåbeligt at stille spørgsmål omkring de nye regler. DGU er ikke færdige med at skrive den nye regelbog , og der er mange uafklarede spørgsmål endnu. I 2018 gælder de”gamle”regler stadig. Og der er rigtigt mange golfere som burde bruge mere tid på at forholde sig til disse.

Skriv et svar