Matt Wallace rammer strømledning, slår om… og får birdie!

Langsomt spilFlagstang mv. - ny afklaring

Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget!

Det kan Matt Wallace skrive under på, idet han for nyligt i Italian Open ramte en strømledning på torsdagens første runde i andetslaget på 12. hul:

Bolden røg fra strømledningen og ud i noget vand i et strafområde!

Heldigvis var der er lokal regel som bestemte, at slaget ikke talte, men at det uden straf skulle spilles om. Dermed slap han for fx at gå frem efter strafområde-reglen med ét strafslag.

-> Se Regelskolens lektion om strafområder.

Wallace slog derfor slaget om, og bolden endte vel 3-4 meter fra hullet… hvorefter han gik op og holede puttet for en birdie!

En noget anderledes – men stadig flot – birdie må man sige :-).

/Brian

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.