Spiller stod på stige, mens han slog fra bunker!

Stige - golfreglerne

Må man bruge en stige på golfbanen?

Tjaaa, kreativiteten kender åbenbart ikke nogen grænser, når det drejer sig om at komme godt rundt på en golfbane!

Se således bare denne spiller, hvis bold lå utroligt skidt oppe i siden af en bunker:

Som du kan se, så flyttede han en stige hen tæt på bolden, så han kunne stå på stigen, mens han slog slaget!

Må man det? Nej. Det er i strid med Regel 8.1a(2), der indeholder et forbud mod at bygge en stance på denne måde.

-> Se Regelskole-videoen (10. klasse) om forhindringer (såsom en rive).

Men han burde næsten have lov til at trække et slag fra sin score som belønning for sin store kreativitet :-).

/Brian

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.