Zach Johnson i besynderlig regel-situation i Masters!

Hej alle!

Masters er i fuld gang og vi hepper naturligvis på Olesen og Bjerregaard.

Zach Johnson var i går, fredag, ude for en noget besynderlig situation, hvor golfreglerne blev diskuteret:

Som du kan se, så rammer han bolden i et prøvesving, hvormed den rammer ind i teestedsmarkeringen og ryger nogle meter frem til venstre!

Johnson ser forståeligt nok noget overrasket ud.

Heldigvis er reglerne ret enkle:

  1. Det var ikke et slag (ingen intention – se Definitionen af et “Slag”).
  2. Der var ingen straf (idet bolden ikke var i spil jfr. Regel 9).

Så Johnson kunne blot hente bolden, tee’e den op og slå sit første slag :-).

/Brian

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.