GÆT MED: Må man dét her?

Hej alle.

Tid til at teste de små grå.

Se på billedet nedenfor.

Spilleren har fjernet noget hagl fra green, inden han putter.

Er det OK?

Skriv dit bud i kommentarfeltet nedenfor.

/Brian

41 kommentarer
  1. Hans Skaanning siger

    Nej det må man ikke

    1. Irma hedemann siger

      Nej det må man ikke

  2. Via siger

    Ne ne ne ne ne, det må man ikkeee.

  3. Niels-Erik Nielsen siger

    Nej det går ikke…..

  4. Villy Kjeldsen siger

    Sne er løse naturgenstand der må fjernes.

  5. Eddie Bugge siger

    Nej det må man ikke, da det er at forbedre puttelinien!

  6. Jytte Bengtson siger

    Der er kommet en clarification, der siger, at skader fra hagl må repareres – så må man vel også fjerne haglene

  7. Bent Jensen siger

    Nej, men man må godt feje hele greenen.
    Det udførte er til hjælp for puttet.

  8. Ivan siger

    Ja det må man godt, naturgenstande såsom grene blade må også fjernes

  9. Bo Lund Pedersen siger

    Nej, det er forbedring af puttelinien

  10. Mogens Bechmann siger

    Nej det må man ikke i henhold til 13.1 C

  11. leif paaske siger

    ja principielt ja da det er tilfældigt vand

  12. Thorbjørn Schrøder-Hansen siger

    Nej man må ikke forbedre puttelinien

  13. Henrik Albrechtsen siger

    Det må man vil godt, da det betegnes som løs natur genstand.

  14. C. E. Hansen siger

    Svaret er ja, da det betragtes som tilfældigt vand.

  15. Jens Erik siger

    Man må feje området, men ikke forbedre eller danne puttelinien. Så nej, ikke som på billedet.

  16. Kirsten Larsen siger

    Nej det må man ikke

  17. Finn Skrydstrup siger

    Nej ikke som på billedet, det er forbedring af puttelinien. Men vil du derimod forbedre skader fra haglene i din putte linie er det ok

  18. Benny Palmer Christensen siger

    Jow det må du godt

  19. Niels siger

    Sne og naturligt is (herunder hagl) er løse naturgenstande, og må derfor fjernes. Hvor meget man fjerner, er helt op til spilleren.

  20. Henning Sand siger

    Sne og naturlig is (det må også være hagl) det er efter eget valg
    midlertidigt vand eller løse naturgenstande (som du forsigtigt må børste væk). Men jeg tror ikke du må gøre det på den viste måde så det kun
    er pottelinjen der er fri ???

  21. Erhard Torbensen siger

    Nej sne/hagl er natur genstande

  22. Anonym siger

    Nej

  23. Henning Raymond Jensen siger

    Nej det må man ikke

  24. Bodil Cederbek siger

    Nej, det må man ikke

  25. Judith Mortensen siger

    Svaret er nej. Jeg er enig med Henning Sand.,
    Ifølge det viste er haglene fjernet præcis i puttelinjen, så det er min vurdering, at det er en handling, som forbedrer forhold, der påvirker slaget ( regel 8.1a ) og ikke en rimelig handling efter regel 8.1b.

  26. Leo Andersen siger

    Nej den går ikke

  27. Anonym siger

    Det må man godt

  28. Henrik Henriksø siger

    Ja det må man godt da det er en naturlig flytbar forhindring. Men det man ikke må, er at bruge putteren til at fjerne naturlig genstande. Det er lovligt hvis man bruger hænderne. Men bare ikke med en genstand til at skrabe med. Da det er et eje forbedring.

  29. Allan Juhl siger

    Hagl er som sne/is, enten tilfældigt vand eller løse naturgenstande. Løse naturgenstande må fjernes. Det må tilfældigt vand ikke, så der skal bolden flyttes til et andet sted på green. På billedet er der lavet en rende direkte til hullet, det må man ikke. De løse naturgenstande skal børstes væk fra linjen, men ikke bygges op som “sidevægge”.

  30. Jens Møller christensen siger

    det giver jo en hel andet forhold med en pludselig haglbyge jeg tror godt man må fjerne hagl de kan være store

  31. Anonym siger

    Man må gerne fjerne hagl, men man må ikke lave en spille linie

  32. Dit navn siger

    ja det er OK

  33. Aase Ellgaard Jensen siger

    JA det må man gerne

  34. Bodil Jørgensen siger

    Naturgenstand må gerne fjernes

  35. Karsten L. Nielsen siger

    Sne og is må fjernes, men det er ikke tilladt at lave denne “rille” – puttelinien – derfor NEJ – ikke tilladt.

  36. Ellen-margrethe siger

    Ja, det må man godt
    Du må ikke bruge putteren til at lave en sti
    Men børste væk med hænderne.

  37. Anonym siger

    Nej det må man ikke

  38. Torben siger

    Sne (og hermed hagl) kan man vælge at betragte som løse naturgenstande. Hagl må fjernes, men man må ikke ifølge regel 8.1(2) “Flytte en løs naturgenstand eller en flytbar forhindring i position (f.eks. for at bygge en stance eller for at forbedre spillelinjen).”

  39. Laura Mott siger

    ja , men man må ikke lave et spor ( forbedre )

  40. FCO siger

    Lad os nu få facit!!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.