Speget situation: Bold ligger på gren over hullet!

Hej alle!

I skal lige se denne situation, som er gået viralt:

En spillers bold er utroligt nok endt oven på en gren, oven på hullet…hvormed grenen forhindrer bolden i at falde i hul! Hvad gør man så?! Er den holet uden straf? Med straf? Eller skal man slå om? Eller…?

Sagen røg helt op til øverste instans, nemlig R&A, og de afgjorde, at bolden var i hul uden straf:

Dette er et glimrende eksempel på, at man anvender Regel 1-4, når reglerne (de øvrige) ikke har taget stilling: Regel 1-4 siger, at man så skal gøre, hvad der er ret og rimeligt.

I 2019 fastholdes denne regel øvrigt stort set uændret…

/Brian

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.