Bold tæt på en “sød” krokodille – droppede fri uden straf!

Hej alle.

De professionelle spillere kommer ud for lidt af hvert – se denne video om en spiller fra Web.Com Touren, hvis bold for nyligt lå i en vandhazard tæt på en krokodille:

1. Hvad siger golfreglerne?
Golfreglerne er flinke i denne situation (Afgørelse 1-4/10):

Man SKAL ikke droppe fri med ét straffeslag efter vandhazardreglen (Regel 26-1); man må gerne i stedet droppe fri uden straf i vandhazarden (eller en lignende) som følger:

1) Spilleren finder det nærmeste sted i vandhazarden (eller i en anden vandhazard), ikke tættere på hullet, hvor der skønnes ikke at være fare.

2) Han dropper en bold inden for én køllelængde heraf, ikke nærmere hullet.

2. Ok at bytte bold.
Spilleren behøver ikke hente den første bold….men må tage en anden og droppe i stedet…heldigvis!

/Brian

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.