Opgave 21 (golfreglerne): Bold i rough.

Hej alle.

Så er det igen tid til en lille opgave om golfreglerne.

Denne gang om en bold i roughen – ikke et realistisk scenarie for dig, er jeg klar over – men prøv nu alligevel at skrive dit bud på et svar nederst!

/Brian

PS: Har du lyst til gætte med i flere quizzer? Så tryk på links’ene nedenfor!

– Opgave 19: Droppe fri fra bænk.
– Opgave 20: Bold på sti.
– Opgave 21: Bold i rough.
– Opgave 22: Dømme bold uspillelig.
– Opgave 23: Løfte bold i bunker.
– Opgave 24: Prøvesving i bunker.
– Opgave 25: Undlade at søge.
– Opgave 26: Bold oppe i et træ.
– Opgave 27: Hole putt fra green.
– Opgave 28: Blå pæl med sort top.
– Opgave 29: Bold på forkert green.
– Opgave 30: Forkert teested.
– Opgave 31: Bold out of bounds?
– Opgave 32: Fjerne hvid pæl?
– Opgave 33: Droppe fri fra flagstang.
– Opgave 34: Bold i skraldespand!
– Opgave 35:  Snakke i telefon med mor.

4 kommentarer
  1. Mogens Toksværd siger

    Mit bud er 2 straffeslag på grund af, at bolden skal markeres og med medspillerens tilladelse løftes for idendifikation

  2. Jytte Bengtson siger

    1 straffesag iht. Regel 12.2.
    Der skal markeres, og markøren skal underrettes om, at du vil løfte bolden

  3. Finn Kristiansen siger

    1 Straffeslag for ikke at markere bolden inden identifikation.Markøren BØR oplyses om, at du vil løftebolden,men ingen straf for at glemme/undlade dette.

  4. Karsten L Nielsen siger

    Det er ikke korrekt…..bolden skal markeres før den løftes og markøren skal have mulighed for at overvære at bolden løftes……altså 1 straffeslag.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.