Mærkelig situation i Presidents Cup: Kevin Chappell groundede og tabte hul

Hej alle.

Så var der lige endnu en spøjs episode i Presidents Cup (USA mod et internationalt hold) i den forgange weekend.

1) Se først videoen nedenfor.

2) Facts.
Søndag spilledes der singler, og Kevin Chappell spillede mod Marc Leishman. Chappell var 1 op, da de kom til hul 10, et par-3 hul.

Leishmans bold endte fint på green, ca. tre meter fra hullet. Chappells bold endte et lidt mindre godt sted, nemlig oven på nogle kabler…oppe i et TV-tårn! TV-tårnet var inde i en vandhazard, men de særlige regler for midlertidige ikke-flytbare forhindringer siger, at man gerne måtte tage lempelse uden straf (se bloggen om Garcias lignende situation) – man skal dog droppe i hazarden.

Efter en længere diskussion med en regelofficial – hvor han bl.a. også overvejede at spille fra TV-tårnet! – droppede han fri.

Kort tid derefter opdagede man dog, at Chappell gik videre mod hul 11. Det, der var sket, var, at han tilsyneladende – efter at have droppet fri uden straf – havde grounded køllen i hazarden (idet han ville spille den derfra).

3) Golfreglerne: Tabt hul.
Det må man som bekendt ikke, og eftersom det var hulspil, tabte han hullet.

Ifølge Golfweek sagde han ikke noget om det skete til Leishman, men gik blot op til næste teested – hvor Leishman vist så fandt ud af, hvad der var sket!

Matchen mellem de to endte uafgjort – mens USA som bekendt sejrede 19-11.

/Brian

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.