Quiz 18a om golfreglerne (svær): Takke nej til et givet putt!

Hej igen.

Så er det igen tid til en lille svær quiz om golfreglerne!

Se de to billeder nedenfor.

Spørgsmål:
Kan man egentlig sige “nej tak”, hvis ens modstander i hulspil giver en det næste putt? Og hvad sker der, hvis man siger “nej tak” og så putter alligevel… og misser puttet?!

Skriv dit svar i kommentarfeltet nedenfor.

/Brian

—o0o—

FLERE QUIZZER.

Prøv kræfter med nogle flere quizzer, ved at trykke på links’ene nedenfor!

1) Lette:

2) Svære:

9 kommentarer
  1. Allan Juhl siger

    Man kan/må ikke takke nej til et givet put. Det efterfølgende put er øvelse og uden betydning.

  2. finn cummings olsen siger

    Korrekt, Allan Juhl.

  3. Henning Sand siger

    Korrekt Allan Juhl.

  4. Henrik Pihl siger

    Og jeg er også enig med Allan Juhl

  5. Jørn Kelland siger

    Man behøver ikke tage stilling til om man vil modtage et givet put eller ej. Hvis det er givet, er det givet og et put efter det, er en øvelse, så hvis man misser, betyder det ingenting i matchen.

  6. Scott siger

    Nemmerlig!

  7. Henning R Jensen siger

    Når et put er givet, er det givet og man går hurtigt videre

  8. Kirsten Larsen siger

    Korrekt Allan Juhl

  9. LL siger

    Korrekt at et givet slag, hul, match er definitiv.
    Men efterfølgende putt er ikke “øvelsesslag”, hvilket jo er strafbart. De er tilladt i følge undtagelsen om at chippe eller putte på en færdigspillet green, hvis man derved undlader at sinke spillet.
    I brug sf Golfreglerne er det ikke ligemeget hvad man kalder tingene. Terminologien er en afgørende faktor. Jf brugen af “provisorisk bold” !

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.