Quiz 18 om golfreglerne (let): Bold uspillelig i vandhazard.

Hej alle!

Så er det tid til en lille let quiz om golfreglerne igen.

Nedenfor kan du se et billede.

Spørgsmål: Må man egentlig godt dømme sin bold uspillelig (med ét straffeslag), når den ligger i en vandhazard?

Svar i kommentarfeltet nedenfor.

/Brian

—o0o—

FLERE QUIZZER.

Prøv kræfter med nogle flere quizzer, ved at trykke på links’ene nedenfor!

1) Lette:

2) Svære:

7 kommentarer
  1. Henning Sand siger

    Ja den er lidt svær for i linket står der bunker og det bliver så ændret til en vandhazard:

    I en bunker kan man godt dømme sin bold uspillelig, men ikke i en vandhazard, der må man bruge vandhazard-reglerne.

  2. Finn C.O. siger

    Henning Sand havde facitlisten – helt korrekt!

  3. Finn K siger

    Ifølge regel 28 kan man ikke kalde en bold i en vandhazard for uspillelig.
    Men kald du bare bolden “uspillelig” blot du , spiller efter regler for bold i vandhazard.

  4. Jørn Kelland siger

    Nej, man kan ikke erklære sin bold uspillelig i en vandhazard; men jeg kan nu bedre lide det udtryk, én af mine venner har indført. Bolden dømmes usynlig og så dropper vi en ny bag hazarden (med 1 straffeslag).
    🙂 😉

  5. Anonym siger

    Jeg mener man altid må kalde sin bold uspillelig med straf slag

  6. Anonym siger

    NEJ IKKE I EN HASSARD

  7. Finn C.O. siger

    Jeg vil så gerne have “jeres” mening om følgende: Bolden er i en vandhazard og kan ikke spilles, men lige bagved er der en tør plet. Du løfter bolden og dropper den på linien i vandhazarden og spiller den for 1 straffeslag. Mener Du, at det er ok? Hvis det ikke er ok, hvad skulle du så have gjort? Lad os få nogle kommentarer/ meninger om det?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.