Hej alle!
Så er det tid til en lille let quiz om golfreglerne igen.
Nedenfor kan du se et billede.
Spørgsmål: Må man egentlig godt dømme sin bold uspillelig (med ét straffeslag), når den ligger i en vandhazard?
Svar i kommentarfeltet nedenfor.
/Brian
—o0o—
FLERE QUIZZER.
Prøv kræfter med nogle flere quizzer, ved at trykke på links’ene nedenfor!
1) Lette:
- Quiz 14: Fjerne gren i bunker.
- Quiz 15: Give kort putt i slagspil?
- Quiz 16: Alternativ puttning OK?
- Quiz 17: Spille, som den ligger, i gul vandhazard?
- Quiz 18: Dømme uspillelig i vandhazard?
2) Svære:
- Quiz 14a: Droppe fri fra klippestykke?
- Quiz 15a: Rivens placering?
- Quiz 16a: Bro over en vandhazard.
- Quiz 17a: Spille fra en vandhazard.
- Quiz 18a: Takke nej til givet putt.
Ja den er lidt svær for i linket står der bunker og det bliver så ændret til en vandhazard:
I en bunker kan man godt dømme sin bold uspillelig, men ikke i en vandhazard, der må man bruge vandhazard-reglerne.
Henning Sand havde facitlisten – helt korrekt!
Ifølge regel 28 kan man ikke kalde en bold i en vandhazard for uspillelig.
Men kald du bare bolden “uspillelig” blot du , spiller efter regler for bold i vandhazard.
Nej, man kan ikke erklære sin bold uspillelig i en vandhazard; men jeg kan nu bedre lide det udtryk, én af mine venner har indført. Bolden dømmes usynlig og så dropper vi en ny bag hazarden (med 1 straffeslag).
🙂 😉
Jeg mener man altid må kalde sin bold uspillelig med straf slag
NEJ IKKE I EN HASSARD
Jeg vil så gerne have “jeres” mening om følgende: Bolden er i en vandhazard og kan ikke spilles, men lige bagved er der en tør plet. Du løfter bolden og dropper den på linien i vandhazarden og spiller den for 1 straffeslag. Mener Du, at det er ok? Hvis det ikke er ok, hvad skulle du så have gjort? Lad os få nogle kommentarer/ meninger om det?