Hej alle!
Så er det igen tid til en svær regelquiz!
Se billedet nedenfor.
Spørgsmål:
Du har slået fra teestedet og ud i noget græs lige inden for en vandhazard (billedet). Du slår den derfra, men høvler den direkte ud i vandet! Må du nu gå tilbage til teestedet med ét straffeslag og spille en ny (slag 4)?
Tip: Hvis du ikke kan svare, så læs denne artikel om Regel 26-2.
Skriv dit svar nedenfor i kommentarfeltet.
/Brian
—o0o—
FLERE QUIZZER.
Prøv kræfter med nogle flere quizzer, ved at trykke på links’ene nedenfor!
1) Lette:
- Quiz 14: Fjerne gren i bunker.
- Quiz 15: Give kort putt i slagspil?
- Quiz 16: Alternativ puttning OK?
- Quiz 17: Spille, som den ligger, i gul vandhazard?
- Quiz 18: Dømme uspillelig i vandhazard?
2) Svære:
- Quiz 14a: Droppe fri fra klippestykke?
- Quiz 15a: Rivens placering?
- Quiz 16a: Bro over en vandhazard.
- Quiz 17a: Spille fra en vandhazard.
- Quiz 18a: Takke nej til givet putt.
Ja, selv om man har slået et slag i hazarden, må man gerne gå frem efter regel 26 efterfølgende.
Igen enig med Allan
Ja, det må man godt
Ja
Ja, helt enig med ovenstående
Ja
Ja