Quiz 16a om golfreglerne (svær!): Bro i vandhazard!

Hej alle!

Så er det igen tid til en quiz om golfreglerne…denne gang en svær en af slagsen!

Se billedet nedenfor.

Spørgsmål:
Hvilke af følgende to udsagn er korrekte, når en bold ligger på en bro i en vandhazard?

  1. Man må gerne grounde jernet på broen, inden man slår!
  2. Man må gerne fjerne noget (løst) sand på broen, inden man slår (tænk dig grundigt om, inden du svarer!)!

Skriv dit svar i kommentarfeltet nedenfor.

/Brian

—o0o—

FLERE QUIZZER.

Prøv kræfter med nogle flere quizzer, ved at trykke på links’ene nedenfor!

1) Lette:

2) Svære:

16 kommentarer
  1. Allan Juhl siger

    1. Ja, broen er en ikke flytbar forhindring, men ikke en del af bunden af hazarden og derfor må man godt grounde på broen.

    2. Sandet er løse naturgenstande i hazarden og må ikke flyttes.

  2. Finn C.O. siger

    Det er rigtigt, som Allan skriver, at man må grounde køllen på broen, da det ikke er bunden af hazarden, der er tale om! Man må også grounde køllen, fordi der er tale om en forhindring. I en hazard må køllen berøre en forhindring i addresseringen eller i tilbagesvinget til slaget.
    Der er “dobbelt dækning” i dette tilfælde!

    Sandet er løse naturgenstande i hazarden, og må ikke fjernes/flyttes!

  3. Stig B siger

    Hvad hvis markeringen er således at broen ikke er en del af hazarden (det ser sådan ud), markeringen ser ud til at være på hvert hjørne af broen, og da vi ikke kan se resten, kunne broen godt været markeret på midten også.

    Så har du pludselig lempelse for broen.

  4. Allan Juhl siger

    Så skal der stå to gule pæle tæt sammen på hver side af broen, men det har jeg aldrig set og helt unødvendigt. Ligger bolden på de første planker uden for hazaren er der frit drop, så er det en forhindring.

  5. Siff Larsen siger

    Broen er ikke en del af gaarden, derfor må du grounde

  6. Siff Larsen siger

    Broen er ikke en del af hazarden, derfor må du grounde.

  7. Siff Larsen siger

    Broen er ikke en del af selve hazarden, derfor må du grounde.

  8. Kai Kristensen siger

    Hej. Svar 1. er rigtig

  9. Kenno Jørgensen siger

    Svaret er nr. 1

  10. Jens siger

    Du må grounde

  11. Kenno Jørgensen siger

    Hej!
    Svaret er nr.1

  12. Jørn Kelland siger

    1. er korrekt: Selvom broen er en del af hazarden, er den ikke bunden i hazarden og derfor må man grounde.
    2 er forkert: Sand er en løs naturgenstand (undtagen på green) og må derfor ikke fjernes i en hazard.

  13. Kirsten Larsen siger

    nr. 1 er rigtig

  14. Finn K siger

    Lidt for teknisk.
    Du skriver broen er i vandhazarden , forstås således, at vandet standser på begge sider af broen.
    Dette medfører vel så, at broen er bund i hazarden og følgelig må du ikke grounde.
    Modsat hvis vandet fortsætter under broen hvilket medfører at broen ikke erbund af hazard og herme tilladt ata grounde.
    Så 1 er er ikke rigtig
    2. er rigtig hvis du betragter sand som en flytbar forhindring

    Sand er kun løs naturgenstand på green (kun fjernes på green)

  15. Kjeld Poulsen siger

    1. Du må godt grunde jernet på broen

    2. Du må ikke fjerne sandet, da det ikke er løs naturgenstand uden for green

  16. Bob Dickson siger

    Ok at Ground i et strafområde, du må altid Ground i strafområder.
    Sand er kun flytbar nanurgenstand på green, derfor må det ikke flyttes i strafområdet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.