Regelquiz: December 2016

Hej alle.

Så er det tid til en lille regelquiz igen.

Bo Barsk ligger i tre slag på fairway, og kommer til at ramme og flytte bolden i et prøvesving. Han genplacerer den og holer den i næste slag!

Hvad er hans score på hullet?

/Brian

PS: For feinsmeckere: Hvad ville svaret være efter de nye regler pr. 1/1-2017 (hvis den nye lokal regel er i kraft)?

21 kommentarer
  1. Karen Andersen siger

    Hans score bliver 6 eller efter det nye 5.

  2. Allan Juhl siger

    Han ligger tre og får et straffeslag for at flytte bolden uforvarende ved prøvesvinget. Bolden genplaceres korrekt og han slår sit femteslag i hul. Altså fem slag og nøjagtig det samme efter de nye regler, da det kun er på green man kan “fumle” uden konsekvenser.

  3. Jytte Bengtson siger

    Da han ikke havde intentioner om at slå til bolden, har han ikke udført et slag, men han får 1 strafpoint for at flytte bolden. Bolden skal genplaceres, og han slår sit femte slag i hul.
    Og det samme efter de nye regler, da han ikke er på green

  4. Henrik Pihl siger

    Jeg er helt enig med Allan Juhl. 5 slag.
    Godt Nytår

  5. Jørn Kelland siger

    Han holer i 5. slaget i begge tilfælde. Den nye regel gælder kun med bolden på green (hvis den indføres).

  6. Ib Levin siger

    Enig med næsten alle – score er 5 slag.
    Godt nytår

  7. Finn Cummings Olsen siger

    5 slag i begge tilfælde. Den nye lokalregel er kun gældende på greens.

  8. Per Buch siger

    4 slag

  9. Jørn Andersen siger

    5 slag efter både de gamle og de nye regler.

  10. gerda andersen siger

    5. Slag . Godt nytår.

  11. John Brændgaard siger

    Det undrer mig at nogen omtaler den nye regel som kun gælder på green??

  12. Kenno Jørgensen siger

    5 slag, Godt Nytår

  13. Kirsten Larsen siger

    5 slag, efter de gamle og de nye regler.

  14. anna jørgensen siger

    Han får et straffeslag og ender i fem

  15. Henning Sand siger

    5 slag (inkl. et straffeslag) Da bolden ikke ligger på green er de nye regler ikke aktuelle.

  16. Jens-Erik siger

    Score på hullet – 5 slag. Det samme antal med ny regel i kraft. Godt nytår Brian

  17. Lene Gram siger

    Han skal noteres for en 5’er uanset ny regel da den kun gælder på green

  18. Bob Dickson siger

    5 i begge tilfælde

  19. Søren Bensten siger

    Han skal noteres for en 5’er uanset ny regel da den kun gælder på green

  20. Henrik Normann siger

    Jeg er uenig. Der følger 2 straf for at tage op for genplacering. Man kan ikke komme til at lave en uforvarende slag på fairway. Enten skal bolden spilles som den ligger eller også diskvalificer man sig selv. Bolden kommer under alle omstændigheder til at ligge bedre end før det uforvarende slag. Så at tage bolden op på fairway er det samme som at give op og derfor ikke spilles uden det giver straf eller diskvalifikation. Vi er i vintertid og der både frost vinter og våde baner også er der lokale regler eller lempelser. En skrue uden ende

  21. Jakob Slangerup siger

    Han skal genplacerer bolden, med et slag straf. Så det bliver fem slag.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.