Ærlighed om golfreglerne kostede major-cut.

Hej alle.

Ærlighed varer længt – også i forhold til golfreglerne.

Dette er James Hahn et godt eksempel på. I årets første major (US Masters) flyttede hans bold sig på allerførste green under anden runde, efter han havde adresseret den. Og da det ikke fx. var vindens skyld, så kostede det ét straffeslag, jfr. Regel 18-2.

Han kunne uden tvivl have ignoreret det, uden at nogen ville have opdaget det. Men Hahns integritet påbød ham at overholde golfreglerne og dermed at pålægge sig selv straffen. Også selvom han dermed missede cuttet med nøjagtigt ét slag…

Stor respekt herfra 🙂

/Brian

1 kommentar
  1. Finn K siger

    Hej Brian
    Jeg går ud fra, at han genplacerede bolden? så han kunne nøjes med 1 straffeslag

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.