Fantastisk slag – men var der straf?

Hej alle.

Nogle gange må man bare bøje sig i støvet for folks kreativitet.

1. Se video.
Se fx. dette slag:

2. Er der straf?

Nogle har dog spurgt, om ikke der mon var straf?

Det er der – som jeg ser det – ikke, idet bolden ligger lige uden for green.

Havde bolden ligget green havde problemet været Regel 16-1e, der siger:

En spiller må ikke udføre et slag på greenen med en stance, hvor han…med foden eller fødderne berører puttelinjen….

Og spilleren stod jo faktisk på den linje, som han forventede, at bolden ville rulle (= puttelinjen, hvis bolden havde været på green), så derfor havde han måske fået to straffeslag. “Måske” fordi der er en ikke særlig præcis undtagelse, der siger, at der ikke er nogen straf, hvis spilleren tog stangen “utilsigtet”. Om denne undtagelse havde fundet anvendelse her, hvis bolden havde ligget på green, vides ikke 🙂

—o0o—

Men intet problem her – så man kan jo blot nyde det fantastiske slag!

/Brian

 

4

4 svar til Fantastisk slag – men var der straf?

  1. Jørn Kelland 4. april 2018 kl. 16:32

    Det er da greenreading, der vil noget.

  2. Knud 6. april 2018 kl. 11:59

    Hej Brian.
    Korriger mig hvis jeg tager fejl.

    Når bolden ikke ligger på green er der vel ikke tale om puttelinje men om spillelinje?
    Regel 13-2 siger at der ikke er straf hvis overtrædelsen sker i forbindelse med indtagelse af en fair stance.

  3. torbeb 11. april 2018 kl. 12:23

    fantastisk

  4. torben a 11. april 2018 kl. 12:26

    smukt ingen straf ved spil med mig, nyd det bare

Skriv et svar