Bryson Dechambeau igen i skudlinjen: Bruger passer på banen!

Hej alle.

Bryson Dechambeau har tidligere været en del i vælten pga. en særlig putter og en særlig puttestil.

Denne gang er han i mediernes – og USGA’s  søgelys – igen, idet han bl.a. i Travelers Championship i sidste uge brugte en god gammeldags passer!

Passeren bruger han vistnok til at tjekke hulplaceringen og til at tjekke, hvad der befinder sig i samme afstand fra hullet til højre og venstre af hullet.

USGA har således netop oplyst, at de er i gang med at undersøge, om dette er ulovligt!

Problemet er Regel 14-3, der bl.a. siger, at du ikke må bruge udstyr på en unormal måde, hvis det fx kan hjælpe dig med spillet.

Thomas Pagel fra USGA udtaler ifølge golf. com:

Et godt eksempel er en flaske vand; den er ikke i sig selv et problem, men en spiller må ikke bruge den som vaterpas.“.

Der er dog en række undtagelser, herunder en der siger, at det er OK, hvis det vurderes, at han ikke har fået en betydelig fordel ud af det.

Så vidt forstås vil USGA komme med en udmelding i denne uge.

/Brrian

1

Et svar til Bryson Dechambeau igen i skudlinjen: Bruger passer på banen!

  1. Jørn Kelland 9. juli 2018 kl. 12:42

    Han bruger jo ikke passeren på en unormal måde. Han bruger den som passer. Han kunne lige så godt bruge en lineal eller en tommelfinger eller noget andet, han kender længden på.

Skriv et svar